Skip to main content

Deze maand is de ondernemersmicrofoon in handen van Corné Twaalfhoven van JWB Creatieve Communicatie. Bij JWB staat een enthousiast, professioneel team paraat om al je wensen op het gebied van grafisch ontwerp, zowel voor online als offline uitingen te vervullen. Ze gaan als communicatiebureau verder dan dat. JWB adviseert, inspireert, informeert, creëert en verrast vanuit ervaring en passie. 

Wat is de core-business van het bedrijf?

JWB is een creatief communicatiebureau dat de opdrachtgever helpt met al hun communicatievraagstukken, intern of extern, offline of online. Maar de focus ligt op de JWBIG5: corporate design (van logo tot complete huisstijl), animatie (3D, motion graphic, virtual reality), social media content, e-mail marketing en package design (B2C en B2B).

Wat is de afzetmarkt of het werkgebied lokaal/regionaal/nationaal/internationaal?

Ons werkgebied is enorm breed: van de lokale winkelier zoals Hobbytime hier in Zeewolde tot aan PLA-process-analysers in Australië en van GildenGroen in Zeewolde tot Ambooo in Duitsland.

Wanneer is het bedrijf opgericht?

JWB is in 1997 gestart vanachter de keukentafel. In 2001 is de BV opgericht en sinds 2017 mag Corné zich de trotse eigenaar noemen van dit geweldige bedrijf. 

Hoeveel mensen werken in jouw bedrijf, incl. directie? Je werknemers zijn je kapitaal. Hoe ga je daarmee om?

We zijn een enthousiaste club van 8 mensen die elke dag met hun passie bezig zijn. JWB wil een werkplek zijn waar medewerkers met veel plezier werken, het werk voldoening geeft, met zingeving voor de opdrachtgever.

Wat is jouw achtergrond en waarom voor het ondernemen/deze tak van ondernemen gekozen?

Ik heb veel verschillende dingen gedaan, maar miste altijd een manier om mijn creatieve ideeën te uiten. Bij JWB doen we de hele dag niets anders, dus iedere dag is een cadeautje! Ondernemen is voor mij een omgeving creëren waar mensen in alle vrijheid kunnen werken.

Hoe ziet jouw werkweek eruit?

We starten iedere dag met een gezamenlijk overleg en bespreken dan wat er op de planning staat voor iedereen. Hiermee bereiken we (ongemerkt) heel erg veel. Er is op deze manier veel betrokkenheid met elkaar. Alle projectmanagers kennen de lopende projecten en de klant kan dus bij iedereen terecht. Er wordt spontaan gebrainstormd op weg naar nog betere ideeën en je wordt dagelijks uitgedaagd.

Doen jullie ook aan MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen)?

Corné: ‘MVO is mijns inziens geen sticker op de deur maar een continu proces, bij iedere bedrijfsbeslissing speelt MVO een rol. We zijn ons bewust van onze footprint en werken, ook al voor de pandemie, juist om die reden een (extra) dag thuis. Verder scheiden we ons afval, alle binnenverlichting is om naar LED, sponsoren we doelbewust Jantje Beton en stimuleren we de verhuurder om te investeren in zonnepanelen. Vanuit ons vakgebied investeren we bewust in het ontwikkelen van interactieve virtual rooms waarbij opdrachtgevers inspireren dat het ook anders kan.’

Ben je ook buiten je bedrijf actief voor het bedrijfsleven (al dan niet in jouw sector, bijvoorbeeld een branchevereniging, Bedrijfskring, werkgeversorganisatie). Als je buiten jouw bedrijf actief bent, waarom?

Al bijna een jaar ben ik actief in de commissie PR en evenementen van de Bedrijfskring Zeewolde. Ik wilde graag meer betrokken zijn bij de Bedrijfskring omdat ik er geen goed beeld van had. Dan kan je het ongeïnteresseerd wegwuiven, maar je kan ook de handschoen oppakken en je inzetten. Dat laatste heb ik gedaan en het bevalt me prima. Ik raak meer betrokken bij het dorp, bij de ondernemers (maar nog veel te weinig ondernemers!!) en bij wat er speelt. De stap dat de evenementencommissie zich aan heeft gesloten bij de communicatiecommissie, juich ik alleen maar toe. Het heeft mij positiever gemaakt over de Bedrijfskring Zeewolde en geeft me gelegenheid ook een steentje bij te dragen om het beter te maken voor alle ondernemers.

Hoe zie je de toekomst van je bedrijf? Waar staan jullie over x-jaar?

Waar we ook staan, wij blijven in ieder geval altijd heel dicht bij onze opdrachtgevers staan, waar ze ook gevestigd zijn en welke positie ze ook hebben in hun markt. Dat vinden we het allerbelangrijkste!

Om nog verder te integreren en het (chronisch) tekort aan personeel een antwoord te kunnen geven voor onze opdrachtgevers, sluit ik niet uit dat we nog veel vaker op locatie bij hen actief zijn.

We coördineren en plannen de ambities op het gebied van marketing en communicatie en zijn als het ware de interne marketing coördinator. Uitvoering volgt dan op de Gildenveld in Zeewolde waar ons bedrijf is gevestigd.

Is er nog iets dat je kwijt wilt? Noviteiten/nieuwe producten/innovaties?

Geen noviteit of innovatie voor ons maar steeds meer bedrijven ontdekken de mogelijkheden van motion graphics, een perfecte manier om dienstverleningen en/of complexe processen te visualiseren. Een voorbeeld daarvan kun je zien op: https://www.jwbcom.nl/reditus-2d-animatie/. We hebben vele voorbeelden, voor ieder wat wils!

Welk evenement van de Bedrijfskring zal niet snel voorbij laten gaan?

De reguliere business borrel in The Lux, laagdrempelig kennis maken met ondernemers uit het dorp!